Ako ich získať a ďalej s nimi pracovat’?
Získanie recenzií od zákazníkov je dôležitým aspektom budovania dobrej povesti a zvyšovania dôveryhodnosti vašej značky. Recenzie pomáhajú zákazníkom rozhodnúť sa či si daný produkt/službu kúpia, alebo nie. V tomto článku vám ukážeme niekoľko spôsobov, ako získať viac recenzií od zákazníkov a ako s nimi ďalej pracovať.
Požiadajte zákazníkov o recenziu
Najjednoduchší spôsob, ako získať viac recenzií od zákazníkov, je požiadať ich o to. Ak máte e-shop, môžete pridať odkaz na stránke s potvrdením objednávky, ktorý vedie na váš profi l na Googli či na Facebookovej stránke. Môžete tiež zaslať e-mail zákazníkom, ktorí nedávno uskutočnili nákup a požiadať ich o pridanie recenzie. Určite ste sa už s tým stretli pri online nákupoch, keď vám po niekoľkých dňoch príde dotazník spokojnosti z porovnávača cien.
V prípade kamennej prevádzky môžete umiestniť pri pokladni QR kód, ktorý zákazníkov nasmeruje priamo na vaše profily na jednotlivých platformách. Alebo ich o recenziu poproste osobne. Snažte sa zákazníkom celý proces čo najviac uľahčiť – čím jednoduchší proces, tým vyššia šanca, že vám pridajú hodnotenie.
Reagujte na recenzie
Na získané recenzie nezabudnite zareagovať. V prípade pozitívnych poďakujte, oceňte, že si zákazník našiel čas na pridanie recenzie. Samozrejme, nie všetci zákazníci sú spokojní na 100 % a medzi recenziami sa objavia aj negatívne. Pri týchto recenziách tiež vždy poďakujte za reakciu a následne reagujte na samotnú recenziu – vždy reagujte vecne a zachovajte si profesionálny prístup. Ak sa v recenzii objavila chyba alebo problém, uznajte to.
Najlepším spôsobom, ako riešiť negatívne recenzie, je ponúknuť zákazníkovi riešenie. Snažte sa byť konkrétny a ponúknuť riešenie, ktoré bude zákazníkovi vyhovovať. Ak je to možné, ponúknite mu náhradu alebo opravu problému.
Ako ďalej využiť recenzie
Recenzie vám môžu ukázať, čo majú zákazníci na vás radi a čo im, naopak, prekáža. Pozitívne reakcie môžete využiť napríklad pri komunikácii na sociálnych sieťach, web stránke či newsletteroch – ostatným potenciálnym zákazníkom tak ukážete, že vaše produkty alebo služby sú kvalitné a odporúčané inými zákazníkmi. Môžete tiež napríklad komunikovať, že xx % zákazníkov oceňuje vaše poradenstvo a podobne.
Negatívne recenzie sú zas skvelou príležitosťou zlepšiť vaše produkty/služby a ukázať, že vám záleží na spätnej väzbe vašich zákazníkov.
autor: Michal Dragan
článok bol uverejnený v časopise Lekárnik 5/2023