Firma JutaVit vznikla v januári 2005 v Maďarsku s cieľom zásobovať obyvateľov doma vyrobenými výrobkami. Synonymami pre výrobky značky JutaVit sú stabilná vysoká kvalita a dostupná cena, vďaka čomu si získala sympatie zákazníkov a postupne sa dostala do takmer všetkých domácich lekární. V rozhovore sme vyspovedali majiteľa a konateľa spoločnosti, Zoltána Tilla a zástupcu konateľa, Zsolta Vesztega, aby sme sa o spoločnosti JutaVit dozvedeli viac.
- Pán Till, ako vieme, v Maďarsku ste lídrom na trhu, ako ste to dosiahli?
Značka JutaVit je súčasťou maďarského trhu už takmer 15 rokov. Zo začiatku sa zameriavala výhradne na obchod s liečivými bylinkami. Z roka na rok sa orientácia rozšírila aj na iné okruhy ako vitamíny, diagnostické prístroje, kvapky, sirupy, doplnky stravy a kozmetiku. JutaVit sa za posledné desaťročie stal jednou z najobľúbenejších a najuznávanejších značiek Maďarska, vďaka vysokej kvalite, výbornému zloženiu s vysokým obsahom účinných látok a ľudskej cene. Momentálne vyrábame a distribuujeme takmer 200 produktov. JutaVit ľudia nájdu aj vďaka veľkodistribučným spoločnostiam v 2200 lekárňach, ale aj v bio obchodoch, v sieti drogérií DM – Drogeria Markt, Rossmann a v ponuke internetových e-shopov.
- Ako ide obchod v ostatných krajinách?
Produkty JutaVit si našli cestu už aj za hranicami, do väčšiny krajín Európy a aj Ázie. Pravidelne rozrastajúce sa portfólio, si vďaka pozitívnym spätným väzbám postupne získava sympatie nielen maďarských spotrebiteľov, ale už aj u slovenských, rumunských, srbských, nemeckých, rakúskych, poľských, litovských, azerbajdžanských, arabských, a aj na ázijských trhoch.
Maďarský trh je takmer plne zásobený a je čoraz ťažšie dosiahnuť nárast. V zahraničí je nárast vyšší, keďže sa nedajú rovnať s domácim odbytom, kde sme na vrchole. V zahraničí sa nárast pohybuje na 20 – 40 percentách. Výraznú úlohu má pre nárast aj výroba produktov pre iné značky, ktoré chcú pod vlastnú značku len výrobky v najvyššej kvalite. Takto sa nami vyrábané produkty dotýkajú spotrebiteľov nepriamo už v 137 krajinách.
- Aké ďalšie úspechy dosiahla doteraz značka JutaVit a aké ocenenia už získala?
Základným kľúčom značky je trvalá kvalita. JuvaPharma Kft. zahŕňa výrobný komplex o rozlohe už 11 300 m2 v kraji Pešť v Maďarsku. Vďaka stálemu vývoju, modernizovaniu výroby a zvyšovaniu výrobnej kapacity prevádzkuje jedinečnú výskumnú, vývojovú, výrobnú, obchodnú aj logistickú časť.
Výrobný komplex sa za posledné roky vybudoval na jeden z najmodernejších komplexov v Strednej Európe, kde všetky procesy, inovácie, výrobné aktivity prebiehajú za najprísnejšieho dozoru EU, GMP, ISO 9001, HACCP pri dodržaní prísnych kvalitatívnych požiadaviek.
Produkt Probium 6 + inulín v roku 2017 dostal v Maďarsku vďaka užívateľským spätným väzbám ocenenie „Najlepší pomer cena/hodnota produktu”. Produkt získal minulý rok ocenenie švajčiarskej firmy ICERTIAS „Najlepší pomer cena / kvalita” v kategórii ochrana kostí, šliach a svalov.
Okrem toho značka JutaVit už 5-krát po sebe dostala ocenenie Magyar Brands a tento rok už po 7-krát ocenenie Superbrands.
Sme hrdí aj na to, že sme v roku 2018 dostali ocenenie Pegazus v kategórii LÍDER TRHU. Ocenenie prisudzuje našej firme prívlastok najdynamickejšie rozvíjajúcej sa firmy v Maďarsku v strednom podnikaní.
- Ako by ste popísali vaše portfólio? Načo ste najviac hrdý?
Naše široké a pestré portfólio kompletne pokryje celý trh doplnkov stravy.
- Pán Veszteg, aké máte hlavné ciele na rok 2019?
Cieľom značky je okrem maďarských spotrebiteľov zásobovať aj všetkých európskych spotrebiteľov produktmi vynikajúcej kvality, spĺňajúcimi najprísnejšie kritériá na vitamíny a doplnky stravy. Popri vysokej úrovni produktov je jeden z cieľov aj udržanie terajšieho pomeru ľudskej ceny a vynikajúcej kvality. Cieľom značky je ponúknuť partnerom aj spotrebiteľom dobre odskúšané funkčné produkty.
Rozvoj a nárast firmy len dokazuje, že vytrvalá a dobre odvedená práca sa s nutnou odbornosťou môže stať skutočným príbehom úspechu. V roku 2019 budeme naďalej rozširovať naše portfólio. V roku 2019 máme v pláne uvedenie viacerých profesionálnych produktov. Vo februári sme v Maďarsku uviedli na trh revolučnú novinku pod názvom JutaVit Nervaron, ktorý sme vyvinuli v spolupráci so psychiatrami – Prof. Dr. Rihmer Zoltán a Dr. Döme Péter. JutaVit Nervaron Komplex vďaka vyváženému zloženiu optimalizuje funkciu mozgu a nervov a podporuje psychické funkcie.
- Ako vznikajú nápady na nové produkty?
Odborníci JutaVitu priebežne skúmajú a vyvíjajú už existujúce produkty. Zohľadňujú zdravú životosprávu a využívajú pri tom moderné technológie, ktorými firma disponuje.
Takýmto spôsobom sa aj stávajúce vysokokvalitné a účinné výrobky inovujú a stávajú sa ešte účinnejšími. Naši odborníci sa zúčastňujú všetkých dôležitých svetových výstav v odbore a hľadajú nové suroviny a nové formy účinných látok, vďaka ktorým sa pokrok nezastavuje. Vďaka modernizovaným laboratóriám, ktoré vlastníme, vieme spraviť mikrobiologický a chemický rozbor všetkého, čo prejde výrobou.
Spracovali: Mgr. Ing. Denisa Ižová, Mgr. Alexandra Pechová
Článok bol uverejnený v časopise Lekárnik 5/2019