Preskočiť na hlavný obsah Preskočiť prehliadku
  • O nás
    • História
    • Naše hodnoty
    • Korporátna zodpovednosť
    • Kontakty
    • Kariéra
    • Certifikáty a dokumenty na stiahnutie
    • Oznámenia ŠUKL – stiahnutie liekov
    • Vzdelávanie
    • Aktuality
  • Lekáreň
    • Ponuka služieb
    • Moja UNIPHARMA portál
    • Zákaznícky WebPortál
    • Certifikáty a dokumenty na stiahnutie
    • PLUS LEKÁREŇ
  • Dodávateľ
    • Ponuka služieb
    • Zákaznícky WebPortál
    • Nový dodávateľ
  • Časopis lekárnik
    • O nás
    • Archív čísel
    • Kontakty na redakciu
    • Články
    • Pre dodávateľov a inzerentov
    • Objednávka predplatného
    • Pre predplatiteľov
Moja Unipharma portál
  • SK
    • SK
    • EN
  • SK
    • SK
    • EN
Domov › Blog › Zo života UNIPHARMY › UNIPHARMA štartuje elektronickú komunikáciu
  • O nás
    • História
    • Naše hodnoty
    • Korporátna zodpovednosť
    • Kontakty
    • Kariéra
    • Certifikáty a dokumenty na stiahnutie
    • Oznámenia ŠUKL – stiahnutie liekov
    • Vzdelávanie
    • Aktuality
  • Lekáreň
    • Ponuka služieb
    • Moja UNIPHARMA portál
    • Zákaznícky WebPortál
    • Certifikáty a dokumenty na stiahnutie
    • PLUS LEKÁREŇ
  • Dodávateľ
    • Ponuka služieb
    • Zákaznícky WebPortál
    • Nový dodávateľ
  • Časopis lekárnik
    • O nás
    • Archív čísel
    • Kontakty na redakciu
    • Články
    • Pre dodávateľov a inzerentov
    • Objednávka predplatného
    • Pre predplatiteľov
  • SK
    • SK
    • EN
Moja Unipharma portál
22. mája 2023

UNIPHARMA štartuje elektronickú komunikáciu

V rámci myšlienky digitálnej UNIPHARMY a elektronickej výmeny dát sme nedávno spomínali benefity, ktoré so sebou prináša digitalizácia účtovníctva. V našej spoločnosti sme sa zhodli na tom, že práve táto oblasť projektov bude v najbližšom období prioritou, aby sme držali krok s požiadavkami trhu. Záväzok neustále sa zlepšovať, nás stojí nemalé úsilie, no vidíme v ňom obrovský potenciál. A sme veľmi radi, že túto našu misiu nám pomáhate napĺňať aj vy, naši obchodní partneri.

V UNIPHARME vytlačíme mesačne viac ako 900-tisíc listov rôznych dokladov a z tohto čísla tvoria takmer polovicu faktúry a dodacie listy. Do archívu pošleme len za finančnú divíziu mesačne viac ako 200 zakladačov s dokladmi. Práve preto aj nás na finančnom oddelení zaujíma, ako tieto činnosti eliminovať a nastaviť v súlade s princípmi ESG.
Pod vplyvom súčasných požiadaviek na ohľaduplné a udržateľné podnikanie sme sa rozhodli naskočiť na zelený vlak a obmedziť tlač na minimálnu možnú mieru. V praxi to má vyzerať tak, že všetky doklady budeme uchovávať v zaručenom elektronickom archíve, čím nahradíme ten súčasný papierový. Doklady budeme vedieť takto v prípade potreby ľahko vyhľadávať a mať k dispozícii z akéhokoľvek miesta. Rovnako aj tok dát chceme z papierového sveta presunúť do digitálneho.
Sme radi, že mnohí z vás už teraz akceptujú to, že neposielame papierové doklady fyzicky, ale vystačíte si s dokladmi v e-maile. Niektorí z vás však zašli ešte ďalej a spolupracujú s nami na projektoch úplnej eliminácie papierových dokladov a na zasielaní dokladov formou EDI.
EDI, elektronická výmena dát (z anglického originálu: Electronic Data Interchange), označuje výmenu elektronických obchodných dokumentov medzi partnermi. Ide o súčasť e-commerce alebo e-business. Cieľom EDI je dosiahnuť najvyššiu možnú úroveň automatizácie procesov prostredníctvom integrovanej výmeny dát a predchádzať ručným a papierovým obchodným transakciám. EDI sa okrem iného používa na výmenu objednávok medzi obchodnými spoločnosťami a výrobcami, a taktiež pre fakturačné procesy, čo umožňuje elektronický prenos faktúr v reálnom čase, ich okamžitú kontrolu a následné spracovanie.
Výhodou je úspora nákladov a zvýšenie efektivity. Obchodný partner má doklady okamžite a na jednom mieste. Nemôže sa stať, že sa mu doklady stratia, niekde ich zabudne alebo ich uvidí niekto, kto nemá. Vie si ich spravovať z mobilného zariadenia. Dokumenty vie zdieľať napr. s účtovníčkou či s osobou, ktorá tovar prijíma. Takéto riešenie šetrí náklady na tlač a zabezpečuje vyššiu presnosť a nižšiu chybovosť, ktorá vzniká ručným zadávaním dát.
Nevýhodou môže byť mierna zmena organizácie práce, kedy sa ľudia musia prispôsobiť novým procesom, ktoré sú však na druhej strane v mnohom efektívnejšie.
V bežnom živote to má vyzerať tak, že informačný systém vygeneruje dáta, ktoré sa posielajú na tzv. EDI providera (poskytovateľa služby EDI). Tento dané informácie spracuje a pošle odberateľovi/príjemcovi nahrajú do systému ako faktúra alebo dodací list bez toho, aby musel dáta manuálne prepisovať z papierového podkladu. Po tom, čo sa mu dáta automaticky preklopia do systému, môže s nimi pracovať tak, ako je zvyknutý. Pri vygenerovaní dokladu je tok dát k odberateľovi okamžitý. Veľkou výhodou je aj to, že provider môže poskytnúť už spomínaný elektronický archív, v ktorom sa uchovávajú všetky zasielané doklady pre potrebnú dobu.
Potenciálni používatelia riešenia si môžu vybrať z niekoľkých poskytovateľov, ktorí majú bohaté skúsenosti s elektronickou výmenou dát.
V UNIPHARME sme veľmi radi, že takúto formu komunikácie rozbiehame so skupinou odberateľov a rovnako tak máme agilného partnera aj na dodávateľskej strane. Po pilotnej úvodnej fáze projektu, by sme toto moderné riešenie chceli implementovať ako štandard.

autor: Ing. Lukáš Grofčík
riaditeľ divízie financií
UNIPHARMA – 1. slovenská
lekárnická akciová spoločnosť

Kategórie článkov
Advertorial - články o zdraví
Aktuality
Konferencie
Novinky z IT
Právne rady
Reportáže
Rozhovory - lekárnici
Rozhovory - osobnosti
Voľnočasové
Zdravotníctvo
Zo života UNIPHARMY
Najnovšie články
Dizajn bez názvu - 1
24. februára 2025
Farmácia je škola na celý život, aj keď je náročná a málo cenená
dr. pharm. Silvia Laczó, Lekáreň Ambrosia, Gabčíkovo Lekáreň Ambrosia nájdete v Gabčíkove, malom mestečku neďaleko monumentálneho vodného diela. V lekárni nás privítala dr. pharm. Silvia Laczó spolu s kolegynkami. Priestory terajšej lekárne kedysi patrili banke, preto tam majú napríklad aj trezor. Milá zodpovedná farmaceutka nám porozprávala o svojej farmaceutickej ceste po štúdiu v Budapešti, o…
Prečítať
Dizajn bez názvu - 1
23. februára 2025
Vtáčia chrípka. Hrozí nám nebezpečenstvo pandémie?
Vtáčia chrípka je vysoko nákazlivé vírusové ochorenie, ktoré postihuje domáce aj voľne žijúce vtáky a je spôsobené chrípkovým vírusom A, ktorý však môže nakaziť aj niektoré druhy cicavcov, vrátane človeka. Celý článok nájdete v časopise Lekárnik 2/2025 Časopis si stále môžete objednať tu: https://unipharma.sk/objednavka-predplatneho/
Prečítať
21. februára 2025
Uskutočnil sa už 41. seminár Medicamenta nova
Tradične posledný štvrtok v januári sa už 41. rok uskutočňuje na Lekárskej fakulte UK v Bratislave v spolupráci so Slovenskou lekárnickou komorou seminár MEDICAMENTA NOVA. Tento rok pod záštitou dekana Lekárskej fakulty UK prof. MUDr. Juraja Payera, PhD., MPH, dekana Farmaceutickej fakulty UK prof. PharmDr. Jána Klimasa, PhD., MPH, a prezidenta SLS prof. MUDr. Jána…
Prečítať
Adresa:
UNIPHARMA – 1. slovenská lekárnická akciová spoločnosť, Opatovská cesta 4, 972 01 Bojnice
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sa, vložka číslo 272/R
IČO 31625657
DIČ: 2020468780
IČ DPH: SK2020468780
Fakturačné oddelenie:
tel: +421 46 5154 158
e-mail: fakturaciabo@unipharma.sk
Československá obchodná banka:
SK56 7500 0000 0003 1188 5563
Tatra Banka:
SK55 1100 0000 0026 2600 5048
Všeobecná úverová banka:
SK17 0200 0000 0014 7584 0382
Kontakt:
ODS Bojnice: +421 46 5154 100
ODS Bratislava: +421 2 682 019 10
ODS Prešov: +421 51 7565 511
e-mail: unipharma@unipharma.sk
2023 © UNIPHARMA – Všetky práva vyhradené | Cookies