Každý deň? Raz za týždeň? Ráno alebo večer? Otázkou nie je ako často, ale či máme čo povedať. Pri príspevkoch totiž platí základné pravidlo – nezverejňujte niečo len preto, lebo ste si povedali, že budete publikovať každý druhý deň. Dobrou správou je, že aj do tvorby a zverejňovania príspevkov si viete zaviesť systém, ktorý vám uľahčí prácu. Ako na to?
- Zamyslite sa nad obsahom, ktorý viete publikovať. Na základe neho si môžete vytvoriť kategórie obsahu. Napríklad: zaujímavosti – každý týždeň môžete zverejniť príspevok, ktorý fanúšikom ozrejmí zaujímavý fakt z oblasti farmácie. Predajný príspevok – príspevok, v ktorom odpromujete aktuálnu akciu. Príbehy z lekárne – môžete sa podeliť o rôzne zážitky s pacientmi, pochvalami a podobne. Na základe takéhoto plánu si viete nastaviť, že by ste mali vytvoriť tri príspevky týždenne. Takže priemerne každé dva dni jeden príspevok.
- Keď už máte kategórie príspevkov, tak si vytvorte jednoduchý obsahový plán. Nemusíte využívať platené nástroje, postačí vám excel. Do jednotlivých stĺpcov si napíšte deň, po dni tému príspevku a následne si nechajte priestor na samotný text príspevku a multimediálny obsah. Napríklad: pondelok – zaujímavý fakt, utorok – žiadny príspevok, streda – aktuálna akcia a takto až do nedele.
- Začnite plánovať. Raz za 2 týždne alebo raz za mesiac (ako vám to vyhovuje viac) si vyhraďte čas na tvorbu obsahu. Podľa jednotlivých tém vytvorte samotné príspevky a popis, ako by mal vyzerať multimediálny obsah (či to bude obrázok, video, alebo len samotný text). Takéto plánovanie vám ušetrí čas a udrží konzistentnosť príspevkov. Po vytvorení grafiky ju doplňte do tabuľky a vidíte, ako vyzerá celý príspevok. Ak ste s výsledkom spokojní, tak si ho označte ako schválený, ak nie, tak ho upravte. Takto viete pracovať aj v tíme a pridávať si spätnú väzbu k príspevkom.
- Obsah máte pripravený a naplánovaný. Teraz prichádza čas zverejnenia. Ideálny čas neexistuje a vstupuje do neho veľa faktorov. Ak je vonku pekne, tak ľudia sú skôr pri vode a nie na Facebooku, v zime sú zas večer skôr doma ako v lete. V prípade Facebooku si viete pozrieť, kedy sú vaši fanúšikovia online. Túto štatistiku nájdete v sekcii Štatistiky a následne po kliknutí na Príspevky. Získate tak aspoň orientačný prehľad o vhodných časoch publikovania. Časom však sami zistíte, ktoré časy vám prinášajú najlepšie výsledky.
- Opäť si vyhraďte pravidelný čas na to, aby ste si pozreli štatistiky príspevkov. Pozrite si dosah príspevku a reakcie. Na základe výsledkov upravujte aj obsahový plán – príspevky ktoré nefungujú vyhoďte a vyskúšajte novú tému príspevkov, prípadne inú formu.
Tip pre vás: nápady na príspevky sa môžu objaviť kedykoľvek. Poznačte si ich a vráťte sa k nim, keď tvoríte obsah a ak vám prídu stále použiteľné, tak ich zaraďte do obsahového plánu.
autor: Michal Dragan
článok je uverejnený v časopise Lekárnik 7/2022