Ako často a v akom čase publikovať príspevky na sociálnych sieťach?

Každý deň? Raz za týždeň? Ráno alebo večer? Otázkou nie je ako často, ale či máme čo povedať. Pri príspevkoch totiž platí základné pravidlo – nezverejňujte niečo len preto, lebo ste si povedali, že budete publikovať každý druhý deň. Dobrou správou je, že aj do tvorby a zverejňovania príspevkov si viete zaviesť systém, ktorý vám uľahčí prácu. Ako na to?

  • Zamyslite sa nad obsahom, ktorý viete publikovať. Na základe neho si môžete vytvoriť kategórie obsahu. Napríklad: zaujímavosti – každý týždeň môžete zverejniť príspevok, ktorý fanúšikom ozrejmí zaujímavý fakt z oblasti farmácie. Predajný príspevok – príspevok, v ktorom odpromujete aktuálnu akciu. Príbehy z lekárne – môžete sa podeliť o rôzne zážitky s pacientmi, pochvalami a podobne. Na základe takéhoto plánu si viete nastaviť, že by ste mali vytvoriť tri príspevky týždenne. Takže priemerne každé dva dni jeden príspevok.
  • Keď už máte kategórie príspevkov, tak si vytvorte jednoduchý obsahový plán. Nemusíte využívať platené nástroje, postačí vám excel. Do jednotlivých stĺpcov si napíšte deň, po dni tému príspevku a následne si nechajte priestor na samotný text príspevku a multimediálny obsah. Napríklad: pondelok – zaujímavý fakt, utorok – žiadny príspevok, streda – aktuálna akcia a takto až do nedele.
  • Začnite plánovať. Raz za 2 týždne alebo raz za mesiac (ako vám to vyhovuje viac) si vyhraďte čas na tvorbu obsahu. Podľa jednotlivých tém vytvorte samotné príspevky a popis, ako by mal vyzerať multimediálny obsah (či to bude obrázok, video, alebo len samotný text). Takéto plánovanie vám ušetrí čas a udrží konzistentnosť príspevkov. Po vytvorení grafiky ju doplňte do tabuľky a vidíte, ako vyzerá celý príspevok. Ak ste s výsledkom spokojní, tak si ho označte ako schválený, ak nie, tak ho upravte. Takto viete pracovať aj v tíme a pridávať si spätnú väzbu k príspevkom.
  • Obsah máte pripravený a naplánovaný. Teraz prichádza čas zverejnenia. Ideálny čas neexistuje a vstupuje do neho veľa faktorov. Ak je vonku pekne, tak ľudia sú skôr pri vode a nie na Facebooku, v zime sú zas večer skôr doma ako v lete. V prípade Facebooku si viete pozrieť, kedy sú vaši fanúšikovia online. Túto štatistiku nájdete v sekcii Štatistiky a následne po kliknutí na Príspevky. Získate tak aspoň orientačný prehľad o vhodných časoch publikovania. Časom však sami zistíte, ktoré časy vám prinášajú najlepšie výsledky.
  • Opäť si vyhraďte pravidelný čas na to, aby ste si pozreli štatistiky príspevkov. Pozrite si dosah príspevku a reakcie. Na základe výsledkov upravujte aj obsahový plán – príspevky ktoré nefungujú vyhoďte a vyskúšajte novú tému príspevkov, prípadne inú formu.

Tip pre vás: nápady na príspevky sa môžu objaviť kedykoľvek. Poznačte si ich a vráťte sa k nim, keď tvoríte obsah a ak vám prídu stále použiteľné, tak ich zaraďte do obsahového plánu.

autor: Michal Dragan

článok je uverejnený v časopise Lekárnik 7/2022